Algemene voorwaarden

Artikel 1. Verkoper

Ilona’s Boutique is een online kledingswinkel en is ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen (KBO) onder het nummer xxxxxxxxxxx.

BTW nummer: xxxxxxxxxxxx
Bankrekening: xxxxx
Swift/BIC: xxxx

Adres:
Oudebaan 31/1
2240 Zandhoven

Artikel 2. Verkoopsovereenkomst

De verkoopsovereenkomst komt tot stand tussen Ilona’s Boutique en de meerderjarige opdrachtgever (hierna genoemd de ‘Koper’), van zodra de orderbevestiging bij de opdrachtgever op het scherm verschijnt. Ieder die een bestelling plaatst bij ons, verklaart zich akkoord met de verkoops-, leverings- en betalingsvoorwaarden.

Artikel 3. Prijzen

Al onze prijzen staan vermeld in euro en zijn inclusief 21% BTW, maar exclusief verzendingskosten. Alle prijzen gelden per stuk, tenzij anders aangegeven. Verzendingskosten worden duidelijk apart aangegeven (zie ook artikel 5). Ilona’s Boutique houdt zich het recht voor de prijzen van de producten en de productinformatie te wijzigen en te corrigeren.

Artikel 4. Betaling

Ilona’s Boutique werkt voor een veilige betaalomgeving samen met partner Mollie, marktleider in Europa op het gebied van online betalingen. Dit betekent dat Ilona’s Boutique op geen enkel moment beschikt over je vertrouwelijke betalingsgegevens. We slaan je betalingsgevens dus ook niet op. Dit betaalplatform is geïntegreerd in de Ilona’s Boutique-webshop. Betaling kan gebeuren via Bancontact/Mister Cash.

4.1. Betaling via Bancontact/Mister Cash

Er kan eveneens worden betaald door middel van een Bancontact- of MisterCash kaart. Je wordt vanaf onze site doorverwezen naar de site van Mollie, waar je je gegevens kan ingeven. De som wordt meteen van je rekening afgehaald en Ilona’s Boutique kan meteen beginnen met je bestelling verzendklaar te maken.

Artikel 5. Levering en Verzending

5.1. Levering

Ilona’s Boutique werkt samen met Bpost. Bpost verzorgt met de grootste zorgvuldigheid onze pakjes en bezorgt deze netjes bij jullie thuis of op kantoor. Als een bestelling niet door de brievenbus past, wordt deze als een pakket verzonden.
Ilona’s Boutique tracht een zo snel mogelijke levering te verzekeren. Onze termijnen zijn indicatief en worden louter als aanwijzing gegeven. Ilona’s Boutique kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen die worden opgelopen, buiten onze wil om.
De Koper bezorgt aan Ilona’s Boutique het leveringsadres. Indien dit adres foutief blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de Koper en kunnen er extra kosten worden aangerekend.

5.2. Levertermijn

5.2.1 Voor België:

2-4 werkdagen.

5.2.2 Voor Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk:

2-5 werkdagen.

5.2.3 Rest van Europa:

3-10 werkdagen.

Het pakje wordt aan huis afgeleverd. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en kunt je het pakket afhalen in het postkantoor.
Ilona’s Boutique kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen opgelopen bij de verzending door bpost. Overeenkomstig de wet “kopen op afstand” bedraagt de maximale levertijd dertig dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien deze leveringsperiode niet haalbaar is, dient Ilona’s Boutique de Koper hiervan tijdig te verwittigen en heeft de Koper het recht de bestelling te annuleren, zonder bijkomende kosten. Eventueel reeds betaalde bedragen worden in dat geval binnen de dertig dagen terugbetaald.

5.3. Verzendingskosten

Wij behouden ons het recht voor om onze verzendingstarieven aan te passen indien nodig. Verzendingskosten staan steeds duidelijk vermeld op jouw orderbevestiging en op jouw factuur.
1. België:

De verzendkosten van pakketten bedragen €6.
Er worden geen verzendkosten berekend voor pakketten boven een bedrag van €100.
2. Nederland, Duitsland en Luxemburg:
€ 8
3. Frankrijk:
€ 9
4. Verenigd Koninkrijk:
€ 12
5. Denemarken, Finland, Ierland, Oostenrijk:
€ 15
6. Bulgarije, Cyprus, Estland, Hongarije, Italë, Letland, Litouwen, Polen, Portugal, Roemenie, San Marino, Slovenië, Slowakijë,  Spanje, Tsjechië,  Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland
€17
7. Albanië, Andora, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Gibraltar, Griekenland, IJsland, Liechtenstein,  Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Servië, Turkije, US:
€ 20.
8. Indien je een pakje wilt versturen naar een ander land dan bovengenoemd, gelieve ons dan te contacteren. Wij helpen je verder.
! Belangrijk: je kan op verzendkosten besparen door meerdere bestellingen gelijktijdig af te rekenen in één winkelmandje.

Artikel 6. Klachten en ruilen/retourneren van aangekochte artikelen

6.1.

Indien je niet tevreden bent over je aankoop of indien een artikel bij aankomst beschadigd is, dan bieden wij jou de mogelijkheid ons het artikel binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van jouw bestelling terug te bezorgen. Je dient ons hiervan altijd schriftelijk (via e-mail naar info@ilonasboutique.be) op de hoogte te brengen. De bestelling dient binnen 14 kalenderdagen na ontvangst op het bezorgadres geretourneerd te worden in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd. Niet aangemelde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd! Artikelen gekocht tijdens de soldenperiode en/of buiten de soldenperiode met 70% korting kunnen niet geretourneerd worden.

6.2.

Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven in punt 7, worden binnen een termijn van 14 dagen door ons terugbetaald. Verzendingskosten, door ons of door jou gemaakt, worden niet terugbetaald, je ontvangt dus de aankoopprijs min het bedrag van de verzendingskosten. Betreft het een artikel dat verkeerdelijk werd geleverd door Ilona’s Boutique, dan nemen wij de kosten voor verzending op ons.

6.3.

Wij behouden ons het recht om retourzendingen te weigeren bij het vermoeden dat de artikelen reeds zijn gebruikt of bij vermoeden van schade aangebracht door schuld anders dan Ilona’s Boutique of de leverancier van het artikel.

6.4.

Wij controleren onze artikelen voor we deze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking, de Koper verbindt zich ertoe de bestelling te controleren bij levering. Aanvaard nooit verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport en controleer jouw zending onmiddellijk bij ontvangst! Wij controleren iedere zending voor ze de deur uitgaat. Indien je toch schade vaststelt aan de door jou bestelde artikelen, dan vragen wij je ons daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen, indien mogelijk vragen we ook ons een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Gooi nooit de postverpakking weg voor je hebt vastgesteld dat jouw zending in goede staat is en stuur nooit een reeds ontvangen pakket terug zonder ons vooraf te contacteren!

6.5.

Indien je een klacht hebt, stuur ons dan gerust een e-mail (info@ilonasboutique.be). Iedere klacht wordt serieus behandeld en we trachten samen tot een goede oplossing te komen.

Artikel 7. Verzakingsrecht

Je hebt als Koper het recht om ons mee te delen dat je afziet van de aankoop (wettelijke bepalingen in verband met verkoop op afstand, opgenomen in de Wet van 6 april 2010), zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. Indien je je op deze mogelijkheid wil beroepen, moet je de goederen op eigen risico en kosten terugsturen naar Ilona’s Boutique (zie bovenaan voor het adres)

Artikel 8. Privacy


Outlet Kids Store maakt gebruik van cookies. Cookies bestaan uit een standaard internet technologie die het mogelijk maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren. Iedere internetgebruiker kan zijn computer zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd. Indien jouw computer geen cookies accepteert, is het mogelijk dat je problemen zult ondervinden tijdens de bestelprocedure. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij jou contact met ons op te nemen zodat wij je bestelling alsnog kunnen invoeren.
Bestellen bij Ilona’s Boutique vereist dat je ons je klantgegevens bezorgt. Ilona’s Boutique gebruikt deze gegevens voor de administratie van je bestelling, het beheer van bestellingen, leveringen en facturen, het opvolgen van betalingen, en ook voor reclamedoeleinden, in zoverre dat je voor dit laatste je akkoord hebt gegeven tijdens het bestellingsproces. Je hebt ook steeds het recht om af te zien van de reclame- en marketingacties.
Je gegevens worden niet doorgegeven, verhuurd of verkocht aan derden. Je hebt als Koper steeds recht op inzage en verbetering van deze gegevens. Op verzoek (info@ilonasboutique) zal Ilona’s Boutique je gegevens uit onze database verwijderen. Indien je vragen hebt over dit privacy statement, kan je ons gerust contacteren.

Artikel 9. Eigendomsrecht

Ilona’s Boutique blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is voldaan.

Artikel 10. Scheidbaarheid

Indien een artikel van deze voorwaarden nietig wordt verklaard, zal deze nietigheid de geldigheid van de overige artikelen niet aantasten.

Artikel 11. Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten tussen Ilona’s Boutique en opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing. De Belgische rechtbanken zijn exclusief bevoegd.